GHZ: ‘In onze sector bestaat het begrip afstand niet’

De STER bood onlangs brancheorganisaties in Nederland de kans om zonder kosten een eigen commercial te laten uitzenden. De Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) reageerde meteen. In de eerste twee weken van mei wordt een reclamespot van dertig seconden uitgezonden via de publieke omroepen. Van de tv-commercial is ook een radiospotje afgeleid.

Met een indringende tv- en radiocommercial vraagt de VGN aandacht voor de GHZ sector. Onder het motto ‘denk een beetje aan ze’ richt de gehandicaptenzorg zich op het Nederlandse publiek. ‘In onze sector bestaat het begrip afstand niet, laat staan anderhalve meter. Onze praktijk staat juist in het teken van warme aandacht in nabijheid en knuffelen.’

De commercial is gemaakt in nauwe samenwerking met ’s Heeren Loo. Er is op drie locaties van deze zorgorganisatie gefilmd. De voice-over is van VGN-bestuursvoorzitter Boris van der Ham.

Bron: Zorg en Welzijn ZHZ